Als studenten van Breda University of Applied Sciences hebben wij, tijdens onze afstudeeropdracht onder begeleiding van Urban Living Lab Breda, gewerkt aan de ambitie van een groener Breda.
In de afgelopen maanden hebben we gesprekken gevoerd met initiatiefnemers en ontdekten we de verhalen achter projecten. Het resultaat: een overzicht van verschillende groeninitiatieven die samen het groene netwerk van Breda vormen.
Dit project is uitgevoerd in opdracht van Stichting Breda Stad in een Park. Sinds 2022 zet de stichting zich, samen met bewoners en de gemeente, in voor de stad waarin natuur en gezondheid centraal staan. Door initiatieven te verbinden, kennis te delen en nieuwe ideeën te ondersteunen, wordt gewerkt aan het versterken van een groeiende groene community. Dit heeft als doel: meer biodiversiteit, een gezondere leefomgeving en een stad waarin mens en natuur in balans zijn.
De kaart laat zien waar actieve bewoners en organisaties werken aan een groen Breda. Dit is nog maar het begin, dus ken je een initiatief of wil je bijdragen? Geef het door en meld je aan!