Website banner BNPC (14)

Op 6 mei werd het Seeligpark officieel geopend

Foto: BN DeStem

Hoera, er ligt een nieuw stadspark binnen de Bredase singels. Op woensdag 6 mei opende het Seeligpark in de wijk Fellenoord officieel zijn poorten. Waar jarenlang een gesloten kazerneterrein lag, kun je nu vrij in- en uitlopen. Spelen, wandelen, of gewoon even ontspannen op een bankje. Een rustige, groene oase, midden in de binnenstad.

Wat dit park bijzonder maakt is dat de poorten decennialang gesloten waren en het park nu voor iedereen toegankelijk is. Toch blijft de militaire geschiedenis zichtbaar, doordat bestaande elementen behouden blijven. Ze vormen de identiteit van deze plek.

Gezond, geworteld en gastvrij

De thema's gezond, geworteld en gastvrij lopen als een rode draad door het ontwerp, dat samen met bewoners en betrokkenen tot stand kwam. Het park dat er nu ligt is fase 1: een tijdelijke inrichting op ongeveer tweederde van het terrein. Wanneer Defensie het laatste deel verlaat (naar verwachting in 2029) volgt de definitieve inrichting van het hele Seeligkwartier.

Goed om te weten voor wandelaars: de binnensingelroute loopt nu dwars door het Seeligpark, waardoor het rondje binnenstad eindelijk helemaal rond is. En nog een primeur: het is het eerste rookvrije park van Nederland. 

Voor ons als Breda National Park City is dit dubbel feest. Het Seeligpark is een mooie nieuwe groene zone voor de stad, én een prachtige voortuin voor ons, want de Witte Huisjes in het park zijn onze thuisbasis. Kom dus zeker eens langs voor een wandeling, een bezoek aan de Tuinplantenkringloop, of om gewoon te zien wat er hier allemaal beweegt. We zien je graag!